AnasayfaSSSKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 CRYTEK - Crysis Serisi (Tanıtım)

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 37
Puan : 110
Kayıt tarihi : 07/04/13

MesajKonu: CRYTEK - Crysis Serisi (Tanıtım)   Perş. Nis. 11, 2013 11:29 am

Yardımım silah efektlerinde oyunu denemelisiniz...Şimdilik ekipte adım geçmiyor ama ekip amerika-rusya da çok ilgi görüyor.
Crysis 'teki olaylar Kuzey Kore sahili yakınlarında bulunan adada antik bir uzaylı mekiği keşfedildiği 2020 yılı gelecek kurgusu içerisinde gelişmektedir.Tek oyunculu mücadele bölümü Nomad lakaplı Birleşik Devletler Delta ekibinde görev yapmakta olan Jake Dunn adında bir askerin rolünü takdim etmektedir. Nomad geleceğe ait çeşitli silah ve ekipmanlarla özellikle de bir Nano Giysi (İngilizce: Nano Muscle Suit) ile donanmıştır. Oyuncu Crysis 'te Kuzey Kore ordusu ve uzaylı düşmanlar karşısında dört farklı konumda savaşmaktadır: Tropik ada ormanı Buz kürenin içerisi (aynı ormandan oluşmaktadır fakat donmuş bir vaziyettedir) yerçekimi bulunmayan bir uzay gemisi ve Amerikan uçak gemisi.


Nano Giysi

Nano Kas Giysisi (İngilizce: Nano Muscle Suit) : Laser teknik cihazlar ve nanoteknoloji kullanılarak tasarlanmış güç bazlı bir dış iskelettir.
Nano giysinin oluşturulması ve tasarlanması fikri oyun tasarım şefi Bernd Diemer'a göre Amerika Birleşik Devletleri Future Force Warrior 2020 askerî programından esinlenilmiştir. Crytek şirketi çalışanı Eric Lagel nano giysi hakkında: "Crysis'teki ana "fiş"lerden birisidir ve bunu çoklu oyuncuya basit şekilde dahil edemeyiz. Nano giysi : diğer oyunlarda bulunmayan tek bir silahtır" şeklinde konuşmuştur.
Nano giysinin ana özelliği: karaktere yeni fırsatlar olanağı sağlayan ve var olanları geliştiren mod işletimidır. Nano giyside 4 mod vardır. Aynı anda sadece bir mod kullanılabilmektedir. İki veya daha fazla mod eş zamanlı olarak çalıştırılması mümkün değildir. Üstelik nano giysi daima dört modda birinde devrede olmak zorunda ve kapanma olanağı yoktur. Devre dışı olması sadece tek oyunculu mücadele sırasında senaryoya göre meydana gelmektedir. Nano giysinin yönetimi ek olarak diğer gelişmiş özelliklere de sahiptir.

Nano giysi devresi:
Maksimum Zırh (İngilizce: maximum armor) : enerji yaraların onarımı ve giysi korunması için yeniden dağıtılmaktadır. Enerji azami stoka ulaştığında giysi yeterince büyük darbelere katlanabilmekte örneğin yakın mevkilerde gerçekleşen bir patlama veya nişancı tüfeği ateşi. Buna rağmen giysi enerjisi tamamen veya büyük oranda tükenirse alınan herhangi bir darbe karakterin sağlığını azaltacaktır. Oyuncu karakterinin bir saldırısında bu moddaki giysi süt beyazı renkte bir ışık saçacaktır.
Maksimum Güç (İngilizce: maximum strength) : nano mekanik kas servosundan dolayı bu mod oyuncu karakterinin kas gücünü artırmaktadır. Sözkonusu modun artırmış olduğu kas gücüyle yüksek zıplayışlar gerçekleştirilebilir ve savaş için uygun bir ortam sağlanabilir. Üstelik silah sarsıntısını önleyerek atışlarda esas itibariyle dengeyi sağlar.Enerji her bir vurulmada zıplamada ve patlamada azalır. Bu moddaki giysi devamlı olarak yumuşak bir kırmızı ışık saçar.
Maksimum Hız (İngilizce: maximum speed) : merkezî sinir sistemindeki sinapsların hızlanması sonucu kişinin hareket hızı zorunlu ve geçici olarak artar. Enerji koşma ve yakın çarpışmalar sırasında harcanır kalan zamanda harcanma olmaz fakat bu modda normal yürüme hızı biraz fazladır yeniden silahlanma süresi güç ve zırh modundan daha azdır. Mod uzunlamasına atlamada kullanılan hızı aynı zamanda artırabilmektedir. Mod kullanılırken giysi üzerinde cereyan eden yumuşak bir beyaz ışık saçılır.
Pelerin (İngilizce: cloak) : Oyuncu karakteri neredeyse tamamen ışık altında saydamlaştırırarak fiilen görünmez yapar. Pelerin modunda iken hareket süresince enerji devamlı harcanır. Oyuncu karakteri daha etkin biçimde hareket ederse enerji hemen tükenir. Özellikle de koşmada ve zıplamada enerji en hızlı ve karakterin gizlenmesi ve ilgili faaliyetler sırasında en yavaş harcanır. Pelerin moduyla karakter tamamen görünmez yapmaz rakipler kendilerine yaklaşan giysinin tamamlayıcı ışınımını fark eder. Kişisel silahlara karşılık çevredeki nesneler karakterin elleriyle taşınabilir ve bu aynı zamanda karakterin tespit edilmesine sebebiyet verebilir. Çevreyle herhangi bir sert etkileşimde örneğin silahla ateş etmede bir nesneyi fırtlatmada veya yakın çarpışmalarda pelerin modu devre dışı bırakılır. Enerji sınıfıra düşer ve otomatik olarak zırh modu 'na geçiş yapılır.
Assault görevinin başlangıcında Psycho (Delta ekibi askeri aşağı bakınız) nano giysinin fiyatı hakkında bir arkadaşına: "Sam amcanın hiç işi yok senin k****ı korumak için 1 000 000 $. harcayacak öyle mi?" demiştir.
Nano giysi giyen kişi öldüğünde geride herhangi bir iz bırakmamak için kendi kendini yok etme mekanizmasına sahiptir. Bu işlev nano giysiyi rakiplerin ele geçirmesini önlemek için kullanılır.
Nano giysi karakterin sağlığını sürekli iyileştirme yeteneğine sahip olduğu için ilk yardım çantalarına hiç gerek duyulmaz. Ancak tüm hareketler giysinin yenilenebilir enerji rezervini tüketmektedir; enerji zırh modunda iken daha hızlı şarj edilir. Giysi oyun içi çarpışmalara önemli bir taktik unsur niteliğindeki fare jesti (İngilizce: Mause gestures) kullanılarak modlar arası geçiş hızlıca yapılabilmektedir. Giysinin maskesi olan kask içersine entegre edilmiş bir baş-üstü göstergeye (İngilizce: Head-Up Display) ayrıca sahiptir bu gösterge taktik harita ve güncel sağlık durumu gibi verilerin ekrana yansımasını sağlar. Bu sebeple doğada görünen tüm bilgiler elektroniktir bazı acil durumlar sırasında boot çıktısı ve görsel bozulma gibi görüntüler ekranda belirir. Çifte radyo cep bilgisayarı (İngilizce: PDA) görsel-işitsel bilgi kayıt olanağı ve bunun yanı sıra gece görüşü ve (dürbün için geçerli) resim sıklık oranını değişikliği dahil olmak üzere birçok özellik tek oyunculu mücadele bölümünde erişimi mümkündür.

Silahlar

Oyuncu çoğu birinci şahıs nişancı tarzı oyunlarda bulunan standart silah yelpazesine erişebilmektedir. Bunların dahilinde hem alışılmış silahlar (tabanca iki tüfek çifte ve diğerleri) hem de bilim-kurgu silahları (Gauss silahı) bunun yanında uzaylı silahı olan (İngilizce: MOAC – Molecular Accelerator : Moleküler Hızlandırıcı) bulunmaktadır. Tüm silahlar üzerinde uygun ağızlık (alet edevatlar) ile değişiklik yapılabilmektedir ve bu cihazlar oyuncuya varsayılan olarak verilebilmekte ele geçirilen silah ile sağlanmakta veya çok oyunculuda satın alınabilmektedir. Bir kere satın alındı mı sadece ölüm senaryo veya tek oyunculuda konunun gelişimi sırasında stokların kaybolması ile ortadan kalkabilmektedir. Normal oyun sırasında oyuncu tüfeğine flaş ışığını takarsa hiçbir zaman kaybolmaz ve oyun ilerlerinde kullanıma hazır halde olur.


Oyunda Kore Ordusu'nun sıkça kullandığı FY-71 silahı
Değişik edevatlar kullanılarak gerçekleştirilen silah modifikasyonu Ray Bütünleme Sistemi (İngilizce: RIS - Rail Integration System) vasıtasıyla yapılabilmektedir. Değiştirmeleri ve yükseltmeleri kapsamaktadır fakat zorunlu tadiller değillerdir. RIS oyundaki tüm kullanılabilir silahlara monte edilmiş (ikmal edilmiş) durumundadır. Özellikle de Picatinny Rayı (İngilizce: Picatinny Rail) silahlarda kullanılmaktadır. RIS'in bu türü günümüzdeki gerçek silahlarının farklı farklı türlerinde bulunmaktadır.Oyun içi silahlarda edevatların takılabildiği dört bağlama noktası vardır: üst (namlu yukarısı) ray alt (namlu aşağısı) ray ağızlık ve bağlama noktası ise namlunun sol kısmındadır. Bu sebeple bazı edevatlar eş zamanlı olarak kullanılmamakta: örneğin tüfek-altı bomba atar ile bayıltıcı düzenek veya fener ile lazer nişan cihazını aynı anda kullanmak olanaksızdır. Silahların bazı çeşitleri yapısal özelliklerine uygun raylara sahip değillerdir: örneğin çifte tüfeğin namlu altı rayı yoktur dolayısıyla çifteye bir bomba atar monte etmek olanaksızdır.
Oyun seçenekleri temel silah tadili için çok sayıda cihaz olanağı sunmaktadır hatta bu nedenle değişiklikler oyuncuya çok tuhaf gelebilmektedir. Örnek olarak 4x ila 10x arasında değişen yaklaştırma olanağına sahip optik nişangâh kısa mesafelerde oldukça etkili olan çifteye takılabilmektedir.
Ek olarak çoğu silahta atış modu değiştirebilmekte (peş peşe ve tekli atış). Üstelik Crysis diğer yeni nişancı oyunlarda rastlanılan bazı özellikler takdim etmektedir mesela menüde ön seçim yapmaksızın bomba atmak ve bomba atma gücünü değiştirmek.
Belirtilmesi gereken önemli noktalardan birisi de tek oyunculu'da bulunmayan silahların çok oyunculuda olmasıdır. Bunun dahilinde MOAR (İngilizce: Molecular Arrestor: Moleküler yakalayıcı)[40] tanksavarlar ve anti-personel mayınlar ve bunun yanı sıra diğer silah ve ekipmanlar oyunda mevcuttur. Çok oyunculudaki Power Struggle'da TAC-topu (İngilizce: TAC - Tactical Atomic Cannon: Taktik Nükleer Top) kullanılarak düşman üssü yerle bir edilebilmektedir.


Ulaşım araçları


Crysis'te iniş yapmak olan VTOL uçağı
Crysis 'te oyuncunun kullanımına açık geniş araç yelpazesi bulunmaktadır. Mevcut kara araçları hafif ciplerden ağır tanklara kadar çok sayıda teknik araçları kapsamaktadır. Deniz araçları ise hafif motorbotları hoverkraftları ve deniz otobüslerini kendisine dahil etmektedir. Tüm araçlar (kamyonetler HMMWV ve hatta tanklar) hızlanma tuşuna basıldığında gereğinden yüksek hızlara ulaşabilmektedir. Uçak seçimi Kuzey Kore askerî helikopteri ve Amerikan hayalî dikey kalkış ve iniş yeteneğine sahip uçağı: VTOL (İngilizce: Vertical Take-Off and Landing: VTOL) ile sınırlandırılmıştır her ikisi de küçük askerî müfrezeleri taşıyabilmektedir.
Tekerlekli araçlar bölgesel sistem hasarlarına sahiptir en kayda değer örnek lastiklerin sürüklenmesidir Tank veya piyade savaş aracı gibi paletli araçlarda paletlerin takrip edilmesi mümkündür. Üstelik oyuncu dış yakıt depolarına ateş ederek infilak etmelerine ve bunu takiben aracın aşınmasına sebebiyet verebilir; yüksek sıcaklıkta tutuşan iskelet tüm aracın kolaylıkla hasar almasına olanak sağlayacaktır. Bir aracın tüm lastikleri delinse bile yavaş yavaş tekerlekler üzerinde gitmeye devam edebilmektedir. Tahrip olan paletler sebebiyle paletli araçlarda da aynı olaylar yaşanmaktadır. Oyunda mevcut ancak kullanıma açık olmayan araçlar reaktif uçak kepçeler ve büyük gemiler ayrıca tüm uzaylılar olarak belirtilmektedir.
Oyuncu bir araç içindeyken etrafı hem birinci kişi hem de üçüncü kişi kamerasında izleyebilme fırsatına sahiptir. İkinci bir durum olarak oyuncu gidiş geliş hattı doğrultusunu yaklaşık 45° sanal kamerayı sağ ve sola çevirmebilmekte üstelik üçüncü kişi görünümünde sanal kameranın uzaklaştırma yakınlaştırma ayar olanağı bulunmaktadır.
Dikkat çekilmesi gerek önemli bir olay da oyuncunun çok sayıda aracı sadece çok oyunculu modda erişebilmesidir. Örnek olarak helikopter ısı güdümlü uçaksavar silahı paletli piyade savaş aracı tekerlekli zırhlı personel taşıyıcısı hoverkraft ve deniz otobüsü gibi teknik araçlar yalnızca çok oyunculu modda erişilmektedir.


[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
CRYTEK - Crysis Serisi (Tanıtım)
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Aradağın Herşey Burada :: Oyun Download :: Oyun Tanıtım - İnceleme ve Haberleri-
Buraya geçin: